Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

27 september 2012

Spindelsjal och mormorsruteväska

Min första spindelsjal är klar!
Eftersom jag är helt ny på det här med att virka kläder och mer användbara saker så har jag inte någon riktig uppfattning av hur mycket garn det kommer gå åt.
Men jag lär mig:)
Först fick jag lite panik när jag insåg att det lilaspräckliga garnet inte skulle räcka men nu tycker jag att den blev helt ok med den svarta kanten. 
Mönster från Drops
Nu ska jag bara lära mig att blocka. Men har ingen aning om var jag kan hålla till... Vi har inga stora plana ytor hemma som jag kan lägga beslag på. Vi har inga plana ytor alls förresten som det går att sätta nålar på. Har sett att några använt gräsmattan till att blocka större arbeten men det känns inte riktigt som att det är rätt årstid för det nu:)
 
 
Jag har oxå kommit en bit till på mormorsruteväskan. Alla rutor är ihopsydda till fram och baksida och jag har sytt dit en grå kant.
När jag får tid så ska jag städa garderoben så att jag kommer åt symaskinen som står längst in. Sen ska det bli ett foder inuti väskan, och under tiden så ska jag fundera på hur jag vill göra handtaget. Axelrem eller litet sött handtag? 
Mönster från Stora boken om virkning


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar