Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

27 september 2012

Hyperbolisk yta och svamp


Min bror är smart.
Det var han som fick hela sifferbiten, själv fick jag inte minsta gnutta av den. Så han har koll på matte o fysik o kvantar o allt vad det nu är han läst om.
Han är oxå en av dom som inte önskar sig något i present eller julklapp eftersom han har råd att köpa det han vill ha och han vill inte ha saker som han inte vill ha helt enkelt.
Så i år ska han få en hyperbolisk yta. 
Har googlat lite på vad det är för något och jag tycker att jag har lyckats åstakomma något som liknar det jag läst om.
Ska bli spännande att se om han uppskattar den.
 
Häromdagen var jag ute och plockade svamp, det är riktigt roligt eftersom det finns så himla mycket här i skogen. Var bara ute en halvtimme men plockade ihop två fruktpåsar fulla.
 
Men det här verkar vara de enda vanliga kantarellerna i skogen:
Det är fortsättningen till svärmors julklapp. Två kantareller och ett par Karl-Johan, lite mossa och nu funderar jag på att virka lite höstlöv att förgylla korgen med.
Mönster från Drops
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar