Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

1 september 2012

Matte får hjälp att virka

Ikväll hade jag hjälp när jag virkade:) Lilla kära Tiffany är så glad när Matte är hemma så hon håller mig sällskap i virksoffan och ser till att jag tar rätt färg vid rätt tillfälle.
 
Jag sydde lite snabbt ihop ett par gardiner till gästhuset som vi håller på att ställa i ordning. Men jag blev verkligen inte nöjd med resultatet så jag har under några veckor letat mönster till en virkad gardin som kan passa.
Det var inte så svårt att hitta mönster men det var väldigt svårt att hitta mönster som passar till fönstrena som är betydligt mindre än vanliga fönster.
Men till sist bestämde jag mig för det här mönstret men fick göra om det lite så det passar storleksmässigt. 
mönster: www.jarbo.se
 


2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack:) Känner mig än så länge nöjd med den. Det är ju första gången jag virkar efter ett ritat mönster så lite spännande att lära mig nåt nytt.

      Radera