Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

19 september 2012

Julklappssvampar och varvräknare

Igår tröttnade jag på att använda en liten garnbit som varvräknare. Det har visserligen funkat helt ok men dom gånger då den lyckats smita så är det inte roligt.
Därför knåpade jag ihop dom här små hjälpräknarna.
 Beställde lite tillbehör från nätet för ett tag sen som jag tänkte göra smycken av, men det har inte blivit av än. Så nu blev det varvräknare istället. Dom fungerar utmärkt!
 
Jag har oxå börjat lite med julklappsvirkningen. Svärmor som är tokig i svamp ska få ett litet
svamparrangemang. Två Karl-Johansvampar är klara och korgen som de ska växa i står och väntar på
att inredas. Men först ska det bli några kantareller oxå.
http://craftandchocolate.blogspot.se/p/mina-monster.html


5 kommentarer:

  1. Har inte heller riktigt lyckats med varvräkningen. Har använt en knappnål men den sticker man sig på plua att den gärna åker ur. Så igår provade jag ett örhänge, ett sånt där med "krok-böj" och det funkar kanon. I alla fall om man kan undvara ett örhänge. =) Jätte fina varvräknare har du gjort! Och svamparna är ju fantastiska!

    Kram Emelie P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag har oxå funderat på ett sånt örhänge men jag har ju inga o har inte vågat sno nåt från barnen:)

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Hihi, nej då kanske det var bättre att göra egna! =)
    Har en virk fråga till dig också. Men kan mejla över den på fb.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör så, ska se om jag kan hjälpa dig:)

      Radera