Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

5 september 2012

Bakverk, godis och målat

Dom senaste dagarna har jag varit mycket själv hemma, och då blir det nog lite mer virkat än annars.
Här är iaf en bild på den giftiga prinsesstårtan och chokladbakelsen jag gjorde häromdagen.
 
Skålen är inte längre halvfylld uten sprängfylld med engelsk konfekt. Ser betydligt roligare ut än dom ledsna gamla kolorna som legat där sen i påskas. 

 
Jag älskar att virka! Men ibland kan jag känna att det tar väldigt mycket tid och så får jag lite dåligt samvete över att jag borde göra andra saker.
Så idag tog jag mig i kragen och började måla Gula Huset. Nu ska det minsann få samma färg som vårt hus och bikkupan så blir det mer enhetligt här på gården. Tyvärr hann jag inte så långt innan regnet kom..
Insidan har jag under det senaste halvåret arbetat med att iordningställa så att vi kan erbjuda våra gäster ett eget litet krypin.
 


2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är på att virka.
    Man blir lätt beroende av garn och virknål, jag går hela dagarna och längtar till det ska bli kväll så att jag kan slå mig ner i soffan och njuta av att få göra det jag tycker är så roligt.
    Virka på hej och hå!
    Annika

    SvaraRadera
  2. Tack:) Ja, man blir riktigt beroende, jag har med mig garnpåsen överallt och så fort jag får en stund över så virkar jag några rader eller varv!

    SvaraRadera