Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

15 maj 2012

Den blå lufsen i trädkojan

Nu e han klar, den stora Blå Lufsen. Så fort han var klar flyttade han in i barnens trädkoja och där trivs han finemang.
 Från trädkojan har han bra utsikt över hela gården och framförallt kan han spionera på Agaton o alla hans hönor.
Men ibland smiter han ner från trädkojan för att smyga runt i trädgården och beundra alla blommor som börjar komma upp.
Lufsen är gjord efter mönster som finns i Mia Bengtsons gula bok, (virka roliga amigurumis tror jag den heter) och jag använde ett garn som jag hittade på ett stort varuhus på Kanarieöarna när jag var där o seglade för några månader sen.


2 kommentarer:

  1. Jättefin liten figur och superfin träkoja! Och vänta inte på att få se mina virkade mormorsrutetofflor, det lär dröja :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) barnen håller på o bygga ut kojan så i slutet av sommarn är det nog ett trädslott! Och den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge:)

      Radera