Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

6 oktober 2012

Mössa med Mormorsrutor

Jag är så väldigt väldigt nöjd med min senaste mössa! Jag fick en beställning på mössa och halsduk till en vuxen och eftersom jag aldrig gjort vuxenmössor så letade jag mönster ett par dagar innan jag bestämde mig för det här:
 
Mönster från Drops
Jag tyckte inte att jag kan ge bort något som jag inte testat att göra först, så jag virkade en till mig själv i lite andra färger än den beställda mössan.
Och jag är verkligen så supernöjd! Den passar perfekt på mitt huvud och den är precis så hängig som jag vill ha den.
 
Nu ska jag genast sätta igång och göra den andra mössan och sen hoppas jag att hon blir lika nöjd med sin mössa som jag med min.
Eftersom jag inte använt samma garn som mönstret rekomenderar så är den såklart inte virkad enligt mönstret utan virkad för att passa mitt huvud. Men jag har utgått ifrån bilden på Dropsmönstret.

Vill oxå passa på att tacka min snälla granne Anna som glatt ställde upp med sina fotokunskaper och tog sådana fina bilder. Det var fruktansvärt svårt att fota sitt eget huvud nämligen:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar