Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

12 oktober 2012

Mormorsrutemössa till Mamma

Idag har jag haft så fullt upp med utomhusaktiviteter så jag har inte hunnit virka något alls. Men mellan husmålning, svampplockning och trädgårdsarbete så hann jag med att fota några klara alster.
 
Det har blivit en mormorsrutemössa till mamma oxå, hon ska få den på söndag då hon och pappa kommer hit på lite födelsedagsfika.
Den här virkade jag lite annorlunda än dom två tidigare, jag gjorde den lite mer som en basker i formen och det blev riktigt snyggt!
 
Dom andra alstrena får ni vänta lite på för jag blev inte nöjd med bilderna. Det är nämligen väldigt svårt att fota halsduk och vantar utan att ha en fotograf som hjälper till.


3 kommentarer:

  1. Snygga mössor du virkat. Vilket garn använder du? Och har du fodrat mössorna? Det är ju rätt stora hål? Har börjat virka på pulsvärmarna i samma mönster. Använder Drops Fabel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, tack så mycket:) Jag har använt Helengarn från Rusta till själva mössan och sen lite olika garner i mormorsrutorna. Jag funderade på att fodra mössorna men efter att ha använt min en dag så bestämde jag mig för att låta bli, hålen ser inte konstiga ut och den är lagom varm för höst och vår. Men vem vet, det kanske blir en till, en med foder som passar bra i vinter:)

      Radera
  2. Snygg mössa :)hur gjorde du den för att få den lite basker-aktig?? Försöker få till en bra basker till lill tösen här hemma och jag föll för denna.. :)

    Tacksam för svar.

    Med vänlig hälsning Camilla

    SvaraRadera