Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

22 oktober 2012

Besök på Syfestivalen

Ett besök på Syfestivalen kan verkligen pigga upp. Jag och mamma åkte dit så vi var där några minuter efter öppningen i fredags och det var nog en bra tid. Det var gott om folk men inte så mycket att det blev trångt.
Mycket inspiration och en hel del annat kom jag hem med. 
 
 




 Tänkte återuppta mina försök att sticka igen så det blev lite stickor och andra bra sticktillbehör.

Köpte oxå en Kumihimo disk så jag och barnen kan göra armband och nyckelringar med mera.
Tror dom kan tycka det är roligt.

På förra årets Syfestival köpte jag ett garn som jag skulle sticka en halsduk av, men när jag kom hem insåg jag att jag inte hade några stickor i rätt storlek så det var jag tvungen att införskaffa i år.
När halsduken är klar ska jag sätta igång med sockor i alla möjliga färger och former.
Hittade dom här virknålarna oxå. Jag är lite känslig när det gäller virknålar och använder bara Inoxal-nålar. Men dom här var så billiga så jag tänkte ge dom en chans och dom är supersköna att virka med! 
Ergonomiska nålar som är billigare än vanliga:) Nu måste jag bara hitta vart dom säljs utanför mässan så jag kan få tag i fler storlekar.
Det blev en väldigt lyckad dag tillsammans med mamma på Syfestivalen! 
 


3 kommentarer:

  1. Vad mycket roligt du hittade.
    Önskar dig lycka till med stickningen,att sticka är så kul :)
    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet ju att det är kul men det går så långsamt... Men det är väl bara o öva!

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera