Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

17 februari 2012

Stickade sockor

Efter att jag varit hos Marit på stickskola så har stickningen legat i bakhuvet på mig och grott. Har inte riktigt kommit mig för att fortsätta, visste inte riktigt vad jag ville göra för något.
Men så i tisdags var jag inne i en garnbutik och hittade ett garn som i mina ögon såg ut som ett par sockor.
Så, istället för o sticka med två stickor som jag lärt mig så har jag nu använt fem stickor. Och med hjälp av internet så har jag lyckats få ihop en socka, så nu fryser jag bara om ena foten!

Jag hittade ett mönster som jag har tittat lite på för att förstå hur man gör. Men eftersom jag varken hade samma garn eller samma storlek på nålar så fick jag ändra om så att sockorna skulle passa mina fötter.
Jag är väldigt nöjd och ser nu med spänning fram mot o se om jag lyckas få till den andra lika bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar