Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

6 februari 2013

Påskkycklingar till Garnboa i Norrtelje

Garnboa i Norrtelje är den garnaffär där alla vi virkare o stickare samlas på måndagar för att umgås och inspireras av varandras arbeten och tekniker.
I måndags blev jag tillfrågad om jag kunde göra lite kycklingar av ett gult garn som ägaren Marie råkat felbeställa och inte riktigt visste vad hon skulle göra med.
Nu ska mina små kycklingar hänga i butiken som inspiration till andra, det är roligt!


Eftersom jag inte vill låna någon annans mönster till en sån här uppgift så satt jag igår och knåpade ihop lite egna kycklingar.
Det blev en modell som går att ställa på lämpligt plats, den har en platt botten med kartong i så den står stadigt.
 
Sen så blev det en hängande modell med olika varianter som passar att hänga i påskriset. 
Ett par små kycklingar som inte riktigt kommit ur ägget än.
Och en liten kyckling som är redo för det stora äventyret livet.
 
 
Nu saknas det bara lite fjädrar så är påskriset klart

Det här inlägget blir lite av en hyllning till vår lilla tuppkyckling Anton som föddes förra veckan men som tyvärr inte överlevde längre än några timmar.
Han kläcktes ur ägget någon gång på natten och på morgonen hittade jag honom död på marken. Det var nog för kallt att komma till världen den här årstiden tyvärr.
Men vi hoppas på fler små kycklingar till våren då de har större chans att klara sig i vår hårda värld!
 
Mönstret är mitt eget och finns att köpa hos Marie i Garnboa i Norrtelje.
 



2 kommentarer: