Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

6 februari 2013

En klar, en kvar.. virkad gardin

 Äntligen är den klar!
 I början gick det långsamt för att jag aldrig vikrat efter ett diagram, sen fick jag upp farten lite och lyckades göra tre spetsar. Men så blev det lite tråkigt att göra samma upprepning hela tiden så gardinen hamnade längre och längre ner i korgen med påbörjade projekt. 
Så bestämde jag mig för att lura mig själv lite. Under våra två veckor nere på kanarieöarna hade jag inte med mig något annat än gardinen så när jag fick lust och tid att virka så växte gardinen lite till och sex spetsar var klara när vi kom hem.
Då trodde jag att jag behövde sju spetsar för att täcka hela fönstret så den sista gick ju snabbt att göra eftersom det alltid är kul att avsluta projekt.
Men vilken luring, sju spetsar räckte inte alls utan jag var tvungen att virka två till och det gick seeeegt.
Men nu är den alltså äntligen klar!
Hoppa-Hage-Pusslet räckte precis till blockningen men ska jag göra större projekt så måste jag nog ha ett till pussel.
 
Upphängd och på plats: 
Nu ska jag bara göra en till likadan till nästa fönster... Men kan hända att det blir lite annat emellan:)


2 kommentarer: