Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

27 januari 2012

Mitt egna kakmonster

Jag hade rätt mycket fritid under seglingen runt bland kanarieöarna så det växte fram en hel del figurer. Det här underbara kakmonstret var den sista jag hann med. Han blev dock inte helt färdig eftersom både garnet och stoppningen tog slut.
Men väl hemma så fyllde jag honom o han blev ju bara för kramgo!

http://www.crochetra.se/blog/2008/9/19/gor-ett-eget-kakmonster.html
Tyvärr så har han bara ett ben. Garnet räckte ju inte till det sista benet och det verkar inte gå att få tag i ett likadant nystan. Jag har varit i garnaffären i Farsta och i Norrtälje och fått samma svar: Det finns bara en sort av det här fluffiga garnet och bara en nyans mörkblått.
Ändå så är det nystanet som jag köpte varken samma blåa nyans eller samma tjocklek så det går inte att använda:(

Jag vill ha ALLA kakor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar