Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

25 januari 2012

Kärlek till en kaninhäxa


När jag hade mönstrat av och kommit hem så blev det en liten paus i virkandet eftersom det inte längre kom folk och knackade på min dörr och ville ha en liten figur.
Men så hittade jag ett mönster(http://amigurumipasvenska.blogspot.com/2010_01_03_archive.html) på en kaninhäxa som jag bara kände för att göra. Sakta men säkert växte den lilla figuren fram och jag blev väldigt nöjd då den gav lite mer utmaning än dom tidigare virkningarna gjort.

När den var färdig visste jag oxå vem som skulle få den.

Det här är fortfarande min favorit av alla figurer jag virkat. Förmodligen både pga att den blev riktigt lyckad men framför allt för att jag medan jag virkade den insåg att jag hade hittat mitt livs kärlek och att det var till honom jag virkade.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar