Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

30 januari 2012

Häromdagen fick jag ett facebookmail från en av min brors vänner från grundskolan. Han ville beställa en läskig spindel till sin dotter, och någon spindel har jag aldrig gjort förut. Googlade runt och hittade lite olika modeller och den här föll jag för. Jag älskar den lilla tuppkammen:) Vet inte om den blev så läskig men jag är ändå väldigt nöjd!

Den passar rätt bra in i min lilla växthörna, framför allt på den här växten som har nästan samma färger i sig.

Mönstret som jag utgått från:
http://heltvirkad.blogspot.com/2010/03/spindlar.html
Men mönstret är såpass lätt att det räcker att titta på bilderna för att sedan virka på frihand.

Jag har använt piprensare för att benen ska bli lite rörligare.

Hoppas att lilla M gillar sin nya spindel och inte blir livrädd för den:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar