Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

27 januari 2012

Långsam i starten


Redan efter min andra amigurumi någonsin så visade Sofie mig det här mönstret (
http://garngalning.blogspot.com/2010/12/flygande-stork.html) och sa att en sån vill jag ha. Då var lilla E bara nåt halvår gammal och det vore ju en jättefin present till en nybliven mamma och bästa vän.
Så jag köpte garn i rätt färger, skrev ut mönstret och tog med mig allt ut på stora havet där jag trodde att sex månader absolut skulle räcka för att färdigställa en liten stork med bebis.
Men det kom hela tiden saker ivägen så det blev lixom inte av.
Men nästan ett år senare fick jag ett ryck och började virka. Det är ju faktiskt ett ganska lätt mönster, inga konstigheter och det gick fort att få den klar.

Nu har den flyttat in hos Sofie och hon blev väldigt glad för presenten:)

Det blev inte lilla E som ligger i korgen men den bruna färgen blev ju så fantastiskt fin ihop med den rosa dräkten och luvan.

För att få den lite fluffig har jag borstat den med kattkardan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar