Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

14 november 2012

Virkad nätpåse

För ett par månader sedan hittade jag ett virkcafé i Norrtälje som jag bestämde mig för att besöka.
Sedan dess har jag varit där nästan varje måndag och det är riktigt härlig stämning.
Det finns också väldigt mycket inspiration att hämta där, ett par av tjejorna har virkat lökpåsar som är underbart vackra.
Eftersom jag inte tycker om lök så har jag gjort en nätpåse istället:)

Man kan ju ha vad som helst i den, här tex är den  fylld med avokados. 
Att göra själva botten och påsen var inga problem men att bestämma hur överdelen skulle se ut var inte alls lätt. Jag har flera idéer om hur jag vill ha den så jag måste nog göra flera och testa lite olika stängningar. 
Mönstret på en virkad spiral som botten består av finns i boken "Stora boken om Virkning"
Resten av påsen är virkad på frihand med stor inspiration av lökpåsarna från virkcafét!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar