Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

11 november 2012

Kärlek, samhörighet och en stickad halsduk

Nu har vi kommit hem från vår lilla resa. Vi har haft det underbart!
Mycket avkoppling och bara tid för varandra, så borde det alltid vara.
 
Det  blev såklart inte så mycket virkat under resan, men medan min älskling tog sovmorgon så smygbörjade jag iaf på ett litet projekt. Jag började virka en liten nätpåse, men har knappt hunnit halvvägs så det blir ingen bild idag.
 
Däremot så stickade jag färdigt min halsduk imorse.
Det är ju faktiskt riktigt kul att sticka så jag ska försöka öva lite så det går fortare.
Den här är stickad med storlek 10 så då går det ju rätt fort framåt även om inte tekniken sitter som en smäck än.
Det var dom här halsdukarna som mamma och jag skulle göra tillsammans men hon var ju supersnabb och blev klar långt före mig.
Så här fin blev hon i sin halsduk.
 
Vet inte om man kan kalla det mönster men i montern där dom sålde garnet så satt det en lapp på väggen där det stod hur man stickar halsduken.
Lägg upp 25 maskor och sticka fram o tebax tills garnet är slut.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar