Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

21 november 2012

Godishyllor

Den senaste tiden har jag varit på jakt efter ett rosa garn i liknande form och färg som det som tog slut när jag gjorde engelsk konfekt till mig själv. Nu har jag hittat ett nystan som jag tycker passar riktigt bra.
Mamma och jag hade tänkt titta på lite julklappar men det slutade med ett besök i två garnaffärer, panduro och en tygaffär:) I första garnaffärn hittade jag det rosa garnet som jag var i stort behov av, sen hittade jag celofanplast på panduro så nu kan jag slå in mina karameller i fina prasselplastpaket. Sen svängde jag förbi söder där jag sett att det finns en garnbutik som jag aldrig besökt. Där hade hon halva priset på allt i hela butiken eftersom hon bestämt sig för att flytta ut på landet och prova något nytt i livet. Där blev det en hel kasse med spännande garner som jag ska ha till min fortsatta stickning, jag ska göra sockor och vantar.
Sen avslutade jag det hela med att handla snören till mina små bebistofflor i tygaffärn. En riktigt lyckad dag på stan!
 
Visst blir dom söta! 
 
Dom senaste dagarna har det blivit mycket virkning i hopp om att hinna färdigtställa allt jag tänkt ta med mig till julmarknaden. Men igår tog jag iaf en paus i virkandet och så gick vi ut och byggde hyllor i garaget. Nu ska det nog bli lite ordning och reda även där! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar