Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

15 november 2012

Stickad fluffig tubhalsduk

Visst blev den gröna fluffhalsduken mysig men jag kände ändå att det var något som saknades med den. Så jag rotade reda på lite restgarner i korgen och stickade ihop en tubhalsduk. 
Samma slags fluffiga garn och samma stickor men med dubbelt garn så blev den mycket tjockare och bättre i passformen. Eftersom det var restgarner så är färgerna blandade hejvilt vilket ger den ett väldigt fins skimmer. Dessutom så räckte garnet inte till en vanlig lång halsduk så det fick bli en tajt tubhalsduk istället och det passar mig perfekt! 
Man kan ju undra varför jag har så mycket fluffigt restgarn. Men det var ju i mitt desperata försök att hitta rätt blå nyans för att ge mitt kakmonster ett ben till. Nystanet tog slut när jag hade ett ben kvar att göra och än idag är han enbent då det omöjligt går att hitta rätt färg.
Den spräckliga blev över efter ett par igelkottar som jag gjorde till lilla A.
 
Just det, jag kanske ska tala om hur jag gjorde oxå... Till den här tog jag dubbelt garn och la upp 30maskor som jag sen stickade fram och tillbaka tills garnet tog slut. Sen sydde jag ihop ändarna med vanlig sytråd.
Klar!


2 kommentarer: