Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

4 juni 2013

Magiska armband och bebismössa

På gårdagens garncafé fick vi lära oss att sticka magiska armband.
Det var riktigt roligt och faktiskt rätt lätt!
Jag gjorde ett till idag för att vara säker på att komma ihåg hur man gör.
 
Sen så har jag lyckats följa ett Drops-mönster i stickning.
Det blev en liten bebismössa:) 



 
Tyvärr så blev den nog något för liten, kanske passar den första dagarna om bebisen inte är alltför stor. Men jag har börjat på en ny, något större. På den ska jag också göra alla maskor på rätt sätt och inte så som jag chansade att man skulle göra:) Så får vi se om det blir någon skillnad.
 
Många på cafét ville vara med och göra armband.
Foto: Astrid Mortensen
 


2 kommentarer:

  1. Så fina armband. Kul med alla garnvariationer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen roligt att lära sig sticka armbanden, och det går fort att bli klar vilket alltid är kul.
      Skrev jag förresten om att den lilla mössan har blivit väl använd nu i vinter, den var till och med för stor i början:)

      Radera