Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

1 mars 2013

Virkade flodhästar

Jag fick frågan om jag kunde virka en flodhäst. Först tänkte jag göra en till efter Mia Bengtssons mönster men när jag inte visste om det skulle vara en present eller om den skulle säljas så tänkte jag att det är lika bra jag gör en egen.
Efter att ha tittat på lite bilder av tecknade flodhästar tog jag fram papper och penna och skissade fram en egen flodhäst.
Resultatet blev nästan som på bilden och jag är väldigt nöjd! 
Den lila gjorde jag samtidigt som jag skrev ner mönstret, den är gjord i rustas Helengarn med virknål 4. När jag var klar med den så tänkte jag att den nog behövde en mun oxå så då satte jag igång med en till. Den blå är virkad med nål 3,5 i ett ett gammalt garn utan etikett som tyävrr inte räckte till hela så han fick ett mörkblått framben. 
Mönstret är alltså mitt eget och kommer förmodligen finnas att köpa hos Garnboa i Norrtelje inom en snar framtid.
 
Här ser man lite av munnen som den blå har men den lila saknar och det mörkblå frambenet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar