Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

28 mars 2013

FlipFlops till bebis

Oj vad snabbt tiden går! Över en vecka sen jag var här och visade upp nåt... Jag har väl mest sysslat med min tröjstickning. Den är lätt att ta till och bara sticka en liten stund mellan varven då jag behöver en paus från städandet. Jag har nämligen dragit igång en riktigt storstädning, en sån där som man gör max vartannat år, där alla väggar, möbler, golv och tak blir ordentligt skrubbade.
 
Men under en liten paus igår så blev dom här små babyflipflopsen klara. Jag såg en bild av dem på nätet och tycker verkligen att de är söta!
Det är lite svårt att se på de här bilderna så nu letar jag efter en liten bebis som kan tänka sig att ställa upp som modell:)
Får se om jag lyckas, i så fall kommer fler bilder senare. 
Mönster:
 http://misadventuresofhandmade.blogspot.se/2012/02/barefoot-baby-sandals.html?m=1
Meningen är att man stoppar tån i det lilla hålet och sen knyter snörena bakom hälen. De saknar sula och är alltså bara för dekoration, men bebisar brukar ju sällan promenera runt:) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar