Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

23 december 2012

Virkade figurer

Efter att ha virkat för ett mål under en längre tid så fick jag lite abstinens att virka figurer som jag kände för utan att veta vem som ska ha dom.
Så nu har jag den senaste veckan hittat roliga mönster och virkat nya små vänner.
 
En blå nalle som är virkad efter mönster i Mia Bengtssons bok. Men jag gjorde om lite i mönstret så att han fick kläder på sig, tyckte han kändes lite naken annars.
 
Det blev oxå en liten japansk tjej med gröna kläder

Eftersom jag inte har virkat figurer på länge så lyckades jag såklart glömma att sätta dit ögon både på nallen och på tjejen så de har fått knappar ditsydda. Inte för att det gör något utseendemässigt men jag blir lite nervös om de skulle hamna hos småbarn. Det är ju inte helt säkra för små barnfingrar.


Jag provade det där med att lägga en kartongbit i botten för att få figuren att stå stabilare och det funkar ju superbra! Första gången en av mina figurer står helt rakt och utan att ramla för minsta lilla putt. Men det är väl samma sak med den som med ögonen.. det gäller att komma ihåg att stoppa dit den innan man syr igen hålet eller det blir för litet:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar