Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

26 december 2012

Domherre och And

 
 
Här är den lilla domherren som pappa fick i julklapp. Varje gång jag ser den här bilden så blir jag glad. Det blev nämligen inte så bra, av någon anledning så blev hela arbetet vridet och jag trodde jag skulle få göra om hela kroppen. Men jag lyckades efter mycket knåp och pill få till den och på bilden ser den ju nästan riktig ut!
 
Och så här blev ryggen. 


Sen var det den där anden oxå. Som jag har svurit när jag virkat den. Jag satt hemma hos grannen och tittade bland hennes mönster och hittade ett på en and som jag bara måste göra till pappa. Så jag kopierade mönstret och satte igång. Det var det sämsta mönster jag någonsin har sett! Helt obegripligt att förstå och ingenting stämde någonsin.
Men efter att tittat på den lilla bilden tusentals gånger så har jag nu nått ett resultat och pappa blev väldigt glad över sin julklapp.

Jag fick dock en liten förklaring om hur fågelnäbbar ser ut i verkligheten:) 
 
Mina små ugglor blev iallafall kanonsnygga i vår lilla julgran. 
 


2 kommentarer:

  1. Charmigaste anden jag sett! Värd mödan skulle jag säga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det var det absolut, pappa blev ju väldigt glad. Och den står numera i hans stora and-samling på landstället:)

      Radera