Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

12 december 2012

Virkad elefant

Lilla A vill så gärna ha en rosa elefant. Hon har påmint mig nu varje gång hon varit hos oss, så nu när allt annat blivit färdigt så hade jag tid att göra en.
Hittade ett mönster som jag gillade på nätet och nu är den klar 
Väldigt rosa, och väldigt stor!
Den blev betydligt mycket större än jag trodde, men julklappar ska vara stora ju!
 
Funderade ett tag på om det verkligen var rätt mönster jag höll på med. Men kändes ju tryggt att veta att om elefanten inte blev bra så kunde jag bara repa upp några varv o få en kanonsnygg baskermössa.
 
Men att repa upp finns inte på kartan nu när jag kan se resultatet. 
Mönster:
http://minaogonstenarlucasochtindra.blogspot.se/2008/09/mnster-till-virkad-elefant.html
Hon ville visserligen ha en rosa elefant men jag tyckte att den i allafall borde ha en annan färg i sig oxå så jag bestämde mig för en rosa-orangerandig. Men när jag kom till snabeln så tog det orangea garnet slut... Jag var helt säker på att jag hade ett nystan till men tji fick jag. Garnet är köpt i tyskland så det var ingen idé att försöka få tag i mer.
Men jag tycker nog ändå att färgbytet ser rätt bra ut eftersom det då blev en tydlig kant mellan huvud och snabel. Och så satte jag dit en rand på benen i samma färg för att få lite helhet.
 
Ska bli roligt att se henne öppna paketet! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar