Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

16 oktober 2012

Uggleväska i mormorsrutor

Medan jag sitter här och väntar på att klockan ska bli tolv så att jag kan fortsätta måla Gula Huset så har jag virkat färdigt min lilla handväska.
mönster: http://www.petalstopicots.com/2012/08/guest-post-repeat-crafter-me-owl-granny.html
Jag hittade mönster på mormorsrutan med ugglan i och ville väldigt gärna göra något med den men visste inte riktigt vad. Men så fick jag se en bild på en sån här väska i gruppen "online virkcafé" på facebook och blev inspirerad. 
Väskan är virkad med nål 4 i lite olika garner som jag hittat i bla farmors gömmor.
 
Nu har mamma fått sin mössa och så här söt blev hon i den  


3 kommentarer:

  1. Väldigt charmig väska!! Å den där mössan skulle jag gärna vilja ha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst blev väskan söt! Den där lilla ugglan är helt underbar:)
      Och mössan fixar du lätt en kväll, inga svårigheter där inte!

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera