Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

27 mars 2012

MormorsruteTossor... igen

Idag har jag mest pysslat i trädgården och sågat ner lite träd som börjat bli alltför stora. På eftermiddagen hann jag dock med en liten paus då jag satt i solen och virkade vidare på mattan till båten. Det går sakta men säkert frammåt, lägger ut bild senare.. Eftersom jag varit ensam hemma ikväll så hann jag oxå göra mig ett par mormorsruteTossor i rätt storlek. Dom är verkligen superenkla att göra och går hyfsat fort att få klara.
 Men det bästa av allt är att dom är ju bara för söta!
Jag använde samma garn som till dom andra men gick upp till storlek 4 på nålen. Då blev varje ruta några milimeter större vilket gjorde att hela Tossan blev nån centimeter större. Jag ändrade oxå om lite i färgskalan och la till en vit mitt för att få dom lite ljusare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar