Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

10 mars 2012

Jannas Drake


I morse när jag gick ut på balkongen landade en röd drake på taket:)
Igår kväll blev den färdig, draken som jag har testvirkat efter Jannas nya mönster som nu finns att tillgå på

Det är som sagt inte ett mönster för nybörjare men för den som har lite vana är den väldigt kul att virka!
Aston är ca 40cm lång från nos till svanstipp och han är virkad med nål 3 i ett garn för nålstorlek 4-5.
Vingarna hålls uppe och på plats av ståltråd vilket var lite pillrigt att få dit ordentligt men det var väl värt mödan.

Men jag måste erkänna... jag följde inte mönstret helt o hållet:( Jag ändrade om lite i slutet på frambenen för jag ville ha dom lite mer rörliga.

Nu väntar Aston på nästa helg för då kommer hans nya husse på besök och hämtar honom.

2 kommentarer:

  1. Vad fin den blev! Tänk att ett mönster kan ge en sån variation på figurer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur!? Tycker vi alla lyckades riktigt bra:)

      Radera