Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

4 april 2013

Stärkt Prinsesskrona

Så har jag då äntligen stärkt min prinsesskrona!
Ända sen i augusti har min prinsesskrona legat och väntat på att bli stärkt. Av olika anledningar har det lixom inte blivit av.. Först så har jag inte haft en aning om hur man gör, vad använder man för nåt för att få den stel? Och sen när jag väl tagit reda på det så var jag så orolig för hur jag skulle lyckas forma den. Den är tjockare upptill än nertill och det finns ingen skål, vas, kruka eller annat föremål som passat som mall.  
Men så tänkte jag att nu får det bära eller brista. Det är ju bättre att prova och sen slänga den om det blir fel än att den ska ligga i korgen i all evighet som ett dåligt samvete som aldrig blir klar.
Så jag testade och jag är supernöjd!
Jag hittade en kruka som passade till den nedre delen och sen väntade jag ett par timmar så den hann stelna lite och sen formade jag överdelen. Fick vara där och forma rätt mycket för att få till det men det var det värt:)
Daniel med sitt fina hår fick ställa upp som modell.
Det är ju egentligen en prinsesskrona men eftersom alla tre små prinsessor är i Thailand och njuter av värmen så fick jag ta hjälp av min prins och en riktig lejonkung vid fotograferingen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar