Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

24 april 2013

Liten hundvalp

På virkcafét i måndags fick jag titta i Erikas nya bok med små virkade hundvalpar. Blev såklart nyfiken att testa en (eller flera) och Marie hade ett garn som hon tyckte jag skulle använda.
Så idag blev det en liten hundvalp och den blev bara sååå söt! 
Det färdiga resultatet är jag väldigt nöjd med men mönstret var ju en katastrof! Jag tyckte att det var otroligt krångligt att följa och att förstå vilken del som skulle virkas till vilken hund. Så jag gjorde min egen hundvalp utifrån bilden eftersom jag inte lyckade förstå mönstret. 


8 kommentarer:

  1. Men vilken lite supersöt lurvig hund, en sån vill jag också virka :) Karin

    SvaraRadera
  2. Åååååh vilken lite goding, den var ju bara för söt.

    SvaraRadera
  3. Den blev ju super söt. Nej, mönstrena är inte begripliga i boken, men bilderna är fina och inspirationen till din valp blev ju toppen. Garnet passade ju kanon till en hund :=

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, dom var verkligen svårtydda men resultatet blev ju bra ändå:)Och garnet blev ju helt rätt!

      Radera