Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

12 december 2012

Smått och gott

Dagen har gått i färdigtställandets tecken, jag har gjort klart en del små projekt där den sista detaljen inte blivit gjord.
Ett par av mina vänner fyllde år för nån vecka sen och dom ska få varsin liten uggla att hänga i granen. Ugglan har varit färdig länge men själva hängaren har saknats. Men nu så är dom klara och levereras imorn.
Mönstret på den gröna: http://hopscotchlane.blogspot.se/2012/11/crochet-owl-ornament-pattern.html
Den blå är frihandsvirkad.
 
Grannen beställde ett par Tawashis (disksvampar) som tydligen ska bli julklappar till mor och svärmor. Den ena skulle se ut som en polkagris och den andra skulle passa i ett blåvitt kök med mycket snäckor och musslor som pynt. 
Dom har oxå varit klara ett tag men saknat flärpen som dom ska hänga i, men voila!
 
Sen var det julklappen till min man. Hoppas att han inte får för sig att tjuvläsa bloggen innan jul nu bara.. Ska bli ett nöje att se hans min när han öppnar den här klappen på morgonen:)
Såklart har den oxå varit färdig ett tag men saknat "the label", men nu är den klar, inslagen och ligger under granen i väntan på julafton.
 
Nu är det bara pappas lilla domherre som väntar på sina ben, sen är alla (nästan) påbörjade projekt klara. Därför kände jag mig såklart tvungen att börja på en ny sjal idag:)
Ska blir en sjal i kärleksknutar, har inte provat det förut så ser med spänning fram mot att se resultatet.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar