Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

25 december 2012

Fler virkade figurer

 
Som sagt så har jag saknat att virka små figurer helt utan mål så här kommer dom senaste:
 
En liten snigel som har aningens för stort huvud, så hon ramlar framåt om hon inte har stöd att luta sig mot.
Kanske ska prova att göra en till och lägga lite tyngd i botten så står den nog stabilare.


Mönster finns här:
http://litekreativ.blogspot.se/search/label/egna%20m%C3%B6nster




 
 Jag har ju tidigare virkat Jannas drakar men så fick jag syn på den här och den är ju bara för söt! Var tvungen att genast göra en. Det här är nog en liten bebis till dom andra jag gjort.
Min blev en liten avart av mönstrets drake eftersom jag skrev ut mönstret för att slippa sitta med datorn i knät och av någon anledning så kom inte bilden med. Men det gör det ju bara roligare att virka en till.
Mönster:
http://www.crochetme.com/media/p/94683.aspx
 
Sen så blev det en liten kyckling oxå. Väldigt enkel och snabb att göra.
Vår ena höna, Annelie, har nu blivit så stor att hon börjat lägga ägg och häromdagen såg jag hur hon försökte ruva sitt ägg under flera timmar. Problemet var bara att hon hade lagt sig bredvid ägget. Men för det första så brukar inte hönor lägga ägg under vintern och om dom nu gör det så är det ju inte den bästa säsongen för att få fram små kycklingar så det kanske är tur att hon inte riktigt lärt sig hur man gör än.
 
Men jag gjorde en liten julklapp till henne iallafall:
Kanske inspirerar den henne att fortsätta öva så att vi till sommaren kan få små kycklingar:)
Mönster:
http://lucyravenscar.blogspot.se/2011/04/tiny-chick-free-amigurumi-pattern.html


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar