Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

5 december 2012

Små Ugglor

Det finns ju hur mycket bilder som helst på söta små virkade ugglor!
Här är mina:
Väldigt enkla att göra och supersöta! 
När vi var i Berlin på Bröllopsresan så passade jag på att köpa lite garn i ett varuhus. Jag visste inte då vad jag skulle göra med garnet men det var så fina färger och så mjukt och gosigt så jag köpte det ändå. Tur det, för det blev ju perfekta små ugglor:) 
 
 
Mönster
V1: 6fm
V2: 2i1
V3: 2fm, 2i1
V4: 3fm, 2i1
V5-6: fm
byt färg
V7: fm
byt färg
V8: fm
byt färg
V9: fm
byt till första färgen igen.
V10: fm
V11: gör en eller två minskningar (som du känner för)
V12-15: fm
Virka nu ihop fram och baksidan med fm, i mitten gör du en sm med nedtag ett varv under det översta. Det bildar små öron.
Fäst trådarna.
 
Ögon
V1: 6fm, fäst ett säkerhetsöga i mitten och sy fast på kroppen.
 
Näbb
Brodera dit en liten näbb mellan ögonen
 
Klar!


2 kommentarer:

  1. Så himla söta!! Va i Berlin i somras och hitta en helt fantastisk pysselbutik, blev inget garn, men en virkbok iaf :)

    SvaraRadera
  2. Tack:) Åh, den butiken missade vi... men vi var ju inte där så länge, så det får bli nästa gång!

    SvaraRadera