Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

20 januari 2014

En tröja till Kent-Agent

Måste ju att det var väldigt roligt att min blogg uppmärksammades så i samband med Musikhjälpens projekt att virka livmodrar. Tyvärr hann jag inte göra fler än två, jag upptäckte ju det lite för sent... Men nu vet jag att jag måste hålla ögonen öppna för det pågår virk- och stickprojekt helta tiden, där syftet är att hjälpa behövande. Till exempel så håller jag på att sticka en Hjärtefilt. Det är Sandnes Garn som startat ett projekt med flera av garnbutikerna runt om i landet, tanken är att butikerna ska låta sticka upp ett antal Hjärtefiltar som sedan ska skickas ner till barnhem i Etiopien. 
Det går sakta men säkert framåt med min filt, men den ska inte vara klar förrän i mars så jag har än så länge gott om tid!

Någon annan som behöver lite hjälp så här i mörka kalla vintertiden är min lilla kisse Kent-Agent. Han är en Cornish Rex och såna har ju väldigt lite päls och fryser lätt när minusgraderna smyger på. Därför har jag stickat en liten tröja till honom:)
 Jag tror han tycker den är mysig, för han gillar värme. Man måste vara försiktig när man slänger sig i soffan för ofta har han krypit in och gömt sig i någon av filtarna och syns inte.
 I början tyckte han nog att den var lite konstig, det var svårt att gå i den då armbågarna lixom åkte in i tröjan. Men jag repade upp och tog bort ärmarna och efter det funkar det. Perfekt för honom när han vill ut och leka i snön:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar