Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

17 maj 2013

Virkade fjärilar

Arbetet med att få en trevlig virkad trädgård i Norrtälje fortsätter!
Igår var jag inne i stan en sväng och fick se att Marie ställt ut allt som hittills blivit klart. Det såg verkligen supermysigt ut och jag blev väldigt inspirerad så hela kvällen igår satt jag och färdigställde några idéer.
Jag ville göra fjärilar och hittade det här mönstret: http://creando-kicki.blogspot.se/2012/03/virka-en-fjaril.html. Jag testade men det blev inte riktigt en sådan fjäril jag var ute efter. Men fin blev den och får självklart en plats i trädgården.
 
Jag letade vidare och hittade ett lite enklare mönster: http://mestvirkat.blogspot.se/2012/02/virkade-sma-fjarilar.html och det blev precis så som jag hade tänkt mig! 

Superenkla att göra och väldigt fina!
 
 
Jag använde lite olika sorters garn och olika storlek på nål så det blev lite variation på fjärilarnas storlek. Jag tänkte försöka hänga upp en bit av ett hönsnät i trädgården och se om jag kan fästa fjärilarna där. 
 
Till er som lämnat/lämnar kommentarer, jättekul! och jag kommer svara så småningom. Men tyvärr har min dator hittat på nån spännande säkerhetsfunktion för tillfället som gör att jag inte får tillgång till svararutan:( Men som sagt, jättekul att ni skriver en rad när ni tittar in på min sida!


2 kommentarer:

  1. - kan inte vänta tills fjärilarna kommer att flaxa runt i Garnboas trädgård. Jättesöta!

    SvaraRadera