Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

5 juni 2012

Lite smått o gott

Nu har jag varit tillbaka på torra land i ett par dagar och det har såklart blivit en del virkning. Under tiden på båten har många idéer samlats i huvudet på mig och det verkar som att alla ville komma ut på samma gång.
När jag åkte till jobbet för två veckor sen trodde jag att det skulle bli mycket virkat eftersom jag ändå slutar rätt tidigt på kvällarna och det finns inte så mycket att göra ensam ombord. Men så blev det inte, jag har passat på att leva stadsliv till skillnad från vardagen på en ö i skärgården:)
Men jag har ändå fått i hop nästan ett par tofflor. Den ena är klar o den andra ser ut så här:

Så kom jag på tanken att göra min favorit i repris fast den här gången rätt mycket större, tyvärr så tog vadden slut när den va nästan klar så nu väntar jag på att Daniel ska komma hem o fylla på förrådet. 

Och i väntan på vadden så satte jag igång med gungstolsprojektet. Tänkte virka en dyna till gungstolen på landstället och jag är supernöjd med färgerna som tyävrr inte syns så bra på bilden. Men det är militärgrön o gul blandat och det kommer förmodligen bli lite andra mönster oxå. 
Nu funderar jag bara på hur jag ska få ihop dom, brukar ju virka ihop rutorna men funderar på om det kan bli bra om jag syr ihop dom istället, kanske med en tredje färg..

Imorn blir det en dag ombord igen så då kanske mer inspiration kommer:)






2 kommentarer:

  1. Hej
    ang sy eller virka ihop så tycker jag att om man virkar ihop med avikande färg är snyggt, men ger en rät och en avigsida. Syr man med en färg som ej syns blir filten lika på båda sidor. Gå även in på virkpias blogg där visar hon olika sätt. Lycka till =O)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipsen! Tur att det är en hel del rutor kvar att göra innan det är dags att bestämma sig:)

      Radera