Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

24 september 2013

Modetröja till barn

Så var den då äntligen klar!
Min första stickade tröja, den lilla barntröjan som jag påbörjade på Svalbard veckan innan midsommar.
Det sista, knapphål och knappar, fick jag visat hur man gör på förra veckans garncafé. Tack Astrid för hjälpen, det blev ju kanonsnyggt!
en liten rosett pryder den formade framsidan

 En ärm...
 Tröjan är stickad efter mönster till tvååring, den ser lite kort och knubbig ut men tanken är att det ska vara en tröja att dra utanpå en klänning eller liknande. Den ska inte nå ända ner till byxkanten utan är en midjetröja med trekvartsarmar.
 
Måste också skriva att det är jätteroligt när ni lämnar kommentarer och jag är ledsen att jag inte svarar men det är fortfarande något som är fel. Jag kan bara läsa kommentarerna, inte svara på dom:(
 

4 kommentarer:

  1. Superfin liten tröja och tänk vad en liten rosett kan göra :) Gillar dina "flygande" djur, verkligen jättefina Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Jag blev väldigt nöjd med tröjan, och djuren är alltid lika roliga att göra. Ursäkta att svaret dröjde, har haft fel på datorn:(

      Radera