Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

28 januari 2013

Stickad, tovad väska

Ytterligare en virkcaféafton avklarad och jag har äntligen fått visa upp något stickat!
Som jag sagt tidigare så har jag börjat göra små försök att lära mig sticka, det kan ju vara kul att variera sig lite.
 
Och nu är den alltså äntligen klar, min handväska:
Bland non-foodvarorna på Lidl hittade jag en påse innehållande garn och mönster till väskan. Det var ett väldigt smidigt sätt att lära sig på, då man lixom vet att garnet kommer räcka och att resultatet blir som på bilden. 
 Jag var lite nervös för att stoppa väskan i tvättmaskinen för tovning eftersom jag inte testat det förut och jag tyckte att väskan var snygg som den var:
Men till sist så bestämde jag mig bara och nu är jag supernöjd med den färdigtovade väskan! Den kommer användas flitigt:)
Efter första tvätten i 60grader krympte väskan ca 30% och blev då mera lagom stor. Dessutom blev den ju mer rejäl och kantsömmarna nästan osynliga. 
 
Nu är det bara att sätta igång med nästa projekt som oxå är en likadan liten påse från Lidl. Men den här gången ska det bli sockor.



2 kommentarer:

  1. Vd duktig du är :) Väskan blev verkligen jättefin, härliga färger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Ja, att väskan blev snygg var ju en rolig överraskning eftersom hela projektet gick ut på att lära mig sticka:)

      Radera