Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

27 januari 2013

Äggpåse med naturligt ekologiska ägg

Igår var vi bjudna in till storstan på kalasmingel. Ska man gå på kalas så ska man såklart ha present med sig, men vi känner inte födelsedagsbarnet särskilt väl så det var svårt att komma på något.
Men till sist så satte jag mig ner för att virka, visste inte vad det skulle blir. Jag ville bara testa mitt nyinköpta bomullsgarn.
Resultatet blev en liten äggpåse:
 
Sen var ju resten lätt. Det var bara att gå ut i hönshuset och hämta fyra nyvärpta ägg och stoppa i påsen. Botten på påsen är en mormorsruta och resten är bara lm och stolpar med jämna mellanrum. Sen knöt jag ihop påsen med märling, jag slog ett par fina knopar så att det blev lite sjömansmässigt. För det var ju på sjön som vi lärde känna födelsedagsbarnet:) 


4 kommentarer:

  1. Det var en roliga och annorlunda presentpåse, jättefin.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Och rätt lätt att göra oxå!

      Radera
  2. Vilken fin påse. Hoppas den och innehållet blev uppskattat. Vad är det för garn?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!
      Jag tror att presenten uppskattades, iaf sa hon att hon åt en god frukost imorse:)
      Det är ett bomullsgarn som jag köpte i en liten kinesbutik på Fuerteventura, Kanarieöarna. Gold thread best quality står det på etiketten. Väldigt tunnt, jag virkade med nål två..

      Radera