Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

28 juli 2012

Blandad kompott

Oj vad virkning och blogg blir försummade när jag jobbar långa dagar och inte hinner hem mellan passen. Men lite virkning har jag allt hunnit med, bara lite enkla saker som nedvarvning efter ett långt arbetspass.
Det blev först en liten portmonä till. Den kom till för att jag hittade en knapp ombord som någon hade tappat och jag tyckte det var synd att den skulle gå till spillo:)

Under en rast ute på Arholm fixade jag mig ett par blåa tofflor.


Jag har oxå lyckats bli klar med ett litet projekt som påbörjades för rätt länge sen. Den här krävde dock lite mer konsentration och har därför blivit liggande. Men nu är den klar, en prinsesskrona! Ska bara stärka den lite så går den att använda sen.

Idag har jag mest legat och vilat för o bli av med en dum förkylning men såklart blev det en del virkat oxå. Har börjat på en ringleksak för små barn, känns som den kan bli riktigt bra. 




3 kommentarer:

  1. Tofflorna är ju jättefina,är de nåt mönster du vill dela?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Jag hittade mönstret för rätt länge sen på nätet och skrev ut det. Sen har jag hunnit glömma bort var jag hittade det tyvärr:( Men jag har omarbetat det något så att det passar min fot och det delar jag gärna med mig av:)
      Skicka ett mail till mig på jennywinblad@hotmail.com så mailar jag över mönstret så snart jag kan!

      Radera
  2. tackar,skickar ett mejl ikväll. Skriver tofflor som ämne om det hamnar i skräppost...

    SvaraRadera