Välkommen

Vad kul att just du hittade hit till mitt lilla krypin:)

6 november 2013

Sockor o vantar

Bara för att det inte händer så mycket här så betyder ju inte det att allt står still i produktionen här hemma. Men datorn har börjat strula mer o mer så då drar jag mig lite för att uppdatera här.
 
Iaf så ringde en kompis och frågade om hon kunde få beställa ett par vantar. Nej, svarade jag direkt eftersom jag tycker det är svårt att få till snygga virkade vantar, och jag har inte kommit så långt i stickningen än att jag kan göra fina mönster i vantarna.
Men dagen efter att vi pratat ringde jag upp och frågade efter hennes adress för jag råkade virka ihop ett par vantar på kvällen ändå:) Vill ju inte att hons ka frysa om händerna i väntan på att jag ska lära mig mönsterstickning heller!
Dom är virkade på frihand och jag använde ett garn som hon förra året fick halsduk i så att allt matchar:) 
Pippi gillar också vantarna.
 
Har också börjat sticka sockor, men har bara hunnit fotografera ett par än så länge.
Köpte raggsocksgarn från Lidl i lite olika färger och dom här ser ju mest ut som en hög med ruttna höstlöv:)
Men vad gör väl det när dom är så supersköna och håller fötterna varma!?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar